| 
 Magyar Katolikus Püspöki Konferencia
 
 „A közel-keleti térségben menekültként élő keresztény gyermekek oktatásának támogatása”
 
 Támogatási azonosító: EGYH-KCP-16-P-0050
 A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia a 2016. évben 120.000.000,- Ft összegű, vissza nem térítendő támogatást kapott az EGYH-KCP-16-P-0050 azonosító számú támogatás keretében. A támogatási összeget a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia ACN International Aid to the Church in Need gGmbH közreműködő bevonásával Irakban, Erbil városában iskolaépítésre használta fel.
 Elszámolás benyújtva a támogató felé: 2018. június 14.
 
 
 
 Magyar Katolikus Püspöki Konferencia „Santo Stefano Rotondo magyar kápolna restaurálása, felújítása”  (Diaszpóra ingatlanberuházási támogatás) Támogatási azonosító: BGA/TO/10262/3/2016 A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia a 2016. évben 100.000.000,- Ft összegű, vissza nem térítendő támogatást kapott Diaszpóra ingatlanberuházási támogatásra a BGA/TO/10262/3/2016 azonosító számú támogatás keretében, amely összeget a Római Santo Stefano Rotondo magyar kápolna restaurálása, felújítása használt fel. A restaurálás első szakasza lezárult. A támogatás célja a Szent Istvánról és Remete Szent Pálról elnevezett kápolna megvilágításának kiépítése, az oldalfalakon és a boltozaton található vakolat- és falfestmények, valamint a kápolnában található fa- és márványelemek megerősítése és restaurálása, a kupolaboltozat szerkezeteinek felülvizsgálata és esetleges megerősítése volt. A Santo Stefano Rotondo templom magyar kápolnájának felújítása a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. engedélyével, a Collegium Germanicum et Hungaricum közreműködő bevonásával valósult meg. A freskók restaurálását kb. 1,8 m magasságig tudták elvégezni. Az oltár és a márvány emlékmű restaurálásánál többek között a szennyeződések mechanikus eszközökkel történő eltávolítására, vegyi tisztításra, anyagpótlására, visszaszínezésére került sor. A kápolnában timpanonnal ellátott fakeretek megújítása is megtörtént. A Kápolna világítási rendszere új generációs technológiák alkalmazásával készült, amelyek maximálisan garantálják az állagmegóvási, esztétikai, energetikai és karbantartási szempontok teljesítését, mindezt oly módon, hogy a kápolna műemlék jellege ne csorbuljon, ugyanakkor hatékonyan működjön és karbantartható legyen.  Katolikus Püspöki Konferencia a támogatást teljes egészében a Római Santo Stefano Rotondo magyar kápolna restaurálása, felújítása használt fel. Elszámolás benyújtva a támogató felé: 2022. július 14. 
 
 
 Magyar Katolikus Püspöki Konferencia „Rómában a Szent István Ház felújítása és a Villa Mater Redemptoris megvásárlása és felújítása”  (Diaszpóra ingatlanberuházási támogatás) Támogatási azonosító: BGA/TO/10261/3/2016 A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia a 2016. évben 2.500.000.000,- Ft összegű, vissza nem térítendő támogatást kapott Diaszpóra ingatlanberuházási támogatásra a BGA/TO/10261/3/2016 azonosító számú támogatás keretében, amely összeget a Rómában a Szent István Ház felújítása és a Villa Mater Redemptoris megvásárlása és felújítása használt fel.  A magyar Szent István Ház Róma nyugati részén, a Gianicolo domb mögött elterülő lankás, alapvetően kertvárosi hangulatot idéző Monteverde Nuovo negyedben található. A via Casalettot körülölelő zöld kertek idilli hangulata kiváló lehetőséget nyújt a testi és lelki felüdülésre. A magyar zarándokház nevéhez hűen egészen Szent István királyig vezeti vissza szellemi és lelki gyökereit. Az elmúlt három évben a Házban a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia (MKPK) közbenjárására jelentős állami támogatásból teljeskörű felújítás valósult meg, melynek eredményeként nem csak a szobák és közösségi terek beosztása, hanem a műszaki felszereltségük és esztétikai megjelenésük is jelentős minőségi javuláson esett át. 2020. májusában az MKPK megvásárolta a Szent István Házat, de üzemeltetésével továbbra is a Szent István Alapítványt bízta meg, melynek jelenlegi elnöke Dr. Németh Norbert, a Pápai Magyar Intézet rektora, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia római ágense és az olaszországi magyar misszió főlelkésze. 2021-ben az új tulajdonos a még hiányzó munkálatok befejezésén túl az épület energetikai ellátását, nyílászárók cseréjével, napelemek beépítésével korszerűsítette, ezen túl saját kerti kút fúratására is sor került, elsősorban a kert öntözése miatt. A római magyar katolikus közösség számára egy multifunkcionális termet alakíttatott ki az alagsorban, ahol filmvetítésekre, kisebb színházi előadásokra, néptánc és egyéb zenés rendezvényekre nyílik lehetőség, hogy a Szent István Alapítvány a kezelésére bízott épületben méltóan elláthassa a rá bízott hármas feladatot: a Rómába érkező magyar zarándokok segítését és ellátását, a helyi magyar katolikus közösség pasztorális ellátását és a Rómában élő magyarok nyelvi és kulturális gyökereinek ápolását. 2021-ben, a hosszú felújítás és a Covid-19 vírus által okozott járvány kényszerű bezártsága után a Szent István Ház fennállásának 55. évfordulóján, újra megnyitotta kapuit a magyar zarándokok és minden jóérzésű turista előtt, aki Rómában nem csak szórakozni vágyik, hanem szellemi, kulturális és lelki feltöltődést keres. https://cssroma.katolikus.hu/ Az Isteni Megváltóról Nevezett Nővérek 1960-ban megvásárolták a későbbi Via Tamagno egyik frissen parcellázott telkét, amelyen 1964-re fölépült az utcanév után „Tamagnónak” emlegetett zarándok- és rendház. A via Francesco Tamagno 38 sz. alatt található Villa Mater Redemptoris zarándokházat 2019.11.25-én az Isteni Megváltóról Nevezett Nővérektől megvásárolta a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia. A megvásárlást követően a Villa Mater Redemptoris zarándokházat a Paolo Monesi építészmérnök által vezetett, római székhelyű WAFFERSTUDIO 2021-ben felmérte és elkészítette a teljeskörű belső felújítás terveit, melyet a jelen pályázati forrásból 2016-2023 között sikerült felújítani. Az épület felújítási munkáinak elvégzését pályázati úton a római ICR IMPIANTI E COSTRUZIONI s.r.l. cég, mint generál kivitelező nyerte el. A felújítási munkákat 2021. június 12. - 2023. március 10. között végezték el, melynek során az épület teljeskörű belső felújítása valósult meg. A felújítás során 37 új szobát kapott az épület, melyből 2 mozgássérültek fogadására is alkalmas, új konyha és étkező rész, illetve új kápolna került kialakításra. A víz, fűtés és elektromos hálózat teljesen megújult, az épület kültéri tűzlépcsővel, napelemekkel és klíma berendezéssel gyarapodott. A szobák új bútorzatát az UHS- HOSTITALIA s.r.l. cég készítette, csakúgy, mint a kápolna, sekrestye és étterem berendezését is. A konyhai berendezési tárgyakat az ARCA IMMOBILIARE s.r.l. cég építette be. Az ingatlan új, automatikus zárral rendelkező kapukat is kapott mind a személy-, mind az autóforgalom számára, valamint az oldalsó bejáratok felé ereszek és a bejárati lépcsőre pedig kapaszkodó korlát került.  Mivel egy nagy esőzés során leomlott az épület mögötti kerítés egy része, így egy új, fémszerkezetű kerítés felállítására is sor került 40 m hosszúságban. Ezeket a munkálatokat a C.M.C. Costruzioni metalliche római cég készítette el.  https://vmr.katolikus.hu/ A pályázat a terveknek megfelelően valósult meg, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia a támogatást teljes egészében a Rómában a Szent István Ház felújítására és a Villa Mater Redemptoris megvásárlására és felújítására használta fel. Elszámolás benyújtva a támogató felé: 2022. június 30. 
 
 Magyar Katolikus Püspöki Konferencia „Egyházi tankönyvfejlesztés (tankönyvek, tanmenetek, segédanyagok elkészítése)”  Támogatási azonosító: EGYH-KCP-16-P-0111 A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia a 2016. évben 650.000.000,- Ft összegű, vissza nem térítendő támogatást kapott az EGYH-KCP-16-P-0111 azonosító számú támogatás keretében, amely összegből a középiskolák 9-12 évfolyama számára magyar irodalom, magyar nyelv és történelem tantárgyakból tankönyvet, ehhez tartozó digitális tananyagot fejlesztett, valamint hittankönyveink egy részének digitalizálása is megtörtént.   A támogatásból megvalósult tevékenységek:A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia a pályázat keretében a középiskolák 9-12 évfolyama számára magyar irodalom, magyar nyelv és történelem tantárgyakból tankönyvet, ehhez tartozó digitális tananyagot fejlesztett, valamint hittankönyveink egy részének digitalizálása is megtörtént.
 1. A tervezés időszaka 2018. március-április◦ igényfelmérés készült a katolikus iskolák körében arról, hogy milyen típusú taneszközöket látnának/használnának szívesen
 ◦ 365 kérdőív érkezett vissza (többségében vezetők, munkaközösségek vezetői töltötték ki a nevelőtestület véleménye alapján, de egyes pedagógusok is küldtek be kérdőívet), amely eredménye elemzésre került
 ◦ a válaszadók
 ▪ a kérdésre, hogy van-e olyan tantárgy, tematikus terület, kereszttantervi téma, kiemelt nevelési terület stb., ahol véleménye szerint feltétlenül szükség lenne katolikus szellemiségű tananyagra, 127 válaszadó a magyart/irodalmat, történelmet jelölte meg
 ▪ több mint 80%-a a digitális tananyag elkészültét fontosabbnak tartotta, mint a print alapú tankönyv elkészítését
 ▪ intézményeiben a megtartott órák 83%-ban rendelkezésre áll interaktív tábla az okostankönyvek használatához
 2018. május◦ a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia (MKPK) meghatározza az elkészítendő tartalmat:
 ▪ 9-12. évf. irodalom (szöveg- és feladatgyűjtemény is), magyar nyelv és történelem akkreditált tankönyvek papír alapon,
 ▪ digitális tananyagtár, amelyen okostankönyvek és tanári módszertani segédanyagok, valamint kollaborációs felület is rendelkezésre áll
 ◦ 1948., az iskolák államosítása óta, 2021-ben lesz először választható katolikus kiadású közismereti tankönyv
 ◦ a projekt szakmai irányításával az MKPK megbízza a Katolikus Pedagógiai Intézetet
 ◦ a print alapú tankönyvek kiadója a Szent István Társulat Kiadó lesz
 2018. június• a szerkesztőségek felállítása: irodalom (főszerkesztő: Sályiné Pásztor Judit), nyelvtan (főszerkesztő: Valaczka András), történelem (főszerkesztő: dr. Kovács Örs)
 • a szerkesztőségek összetételében szempont, hogy a szerzők között - a katolikus felsőoktatásban dolgozók mellett - meghatározó legyen a köznevelésben aktív tanárok száma
 • önálló IP címen, önálló, zárt, csak felhasználónévvel, jelszóval használható felület létrehozás a szerkesztőségek számára
 2018. június 27.• a leendő szerzők megismerték a katolikus szemlélet és értékrend megjelenésével kapcsolatos elvárásokat, illetve ezzel kapcsolatban feltehették kérdéseiket (közreműködők: Korzenszky Richárd, Jelenits István)
 2018. június-július◦ egységes külső, egységes logó, tankönyvcsalád:
 ▪ Szent Imre könyvek tankönyvsorozat keresztény szemléletű tankönyv, amely elsősorban értéket és minőséget kíván közvetíteni
 ◦ koncepció kidolgozása a print alapú tankönyvekre
 ▪ tartalmi újítások
 ▪ módszertani újítások
 ▪ témakörök, nagy fejezetek megtervezése
 ▪ az egyes leckék állandó elemei
 ▪ tipográfiai terv készítése
 ▪ egymásra épülés
 a koncepcióról:• irodalom tankönyv, szöveg- és feladatgyűjtemény
 az alapkoncepció: • az olvasás megszerettetése
 • az irodalom ön- és világmegértésünkben játszott szerepének felismertetése
 • keresztény szerzők műveinek megjelenítése
 • szerkezeti felépítése kronologikus szemléletet követ, az irodalom alapkérdéseit felvető bevezető fejezet után az egyes irodalomtörténeti korszakokat, azok meghatározó alkotóit és alkotásait tárgyaló leckék követik egymást
 • az érettségire való felkészítése
 a fejezetek felépítése:• az egyes fejezeteket művelődéstörténeti összefoglaló lecke vezeti be
 • a lecke egy oldalpár, a fejezetet összefoglaló kérdések és feladatok zárják
 • a leckékben a teljes mű elolvasására és az okoseszközök használatára bátorító QR-kódok találhatók
 • a képanyag: különböző képzőművészeti és építészeti műalkotások, infografikák, rendszerező, figyelemfelkeltő vagy tanulást segítő vizuális elemek
 • a leckék végén szereplő Kitekintés-modul a művek, műfajok és motívumok hatástörténeti szövegpárhuzamaira, az Érdekesség-modul a tágabb kulturális vonatkozásokra mutat rá
 • a fejezetekben külön motivikus leckéket, illetve kiegészítő olvasmányok feldolgozásával foglalkozó projektmunkákat találunk
 • a Tudás+ ikonnal jelzett kiegészítő tankönyvi leckék a tehetséggondozást szolgálják
 • minden kötete tartalmaz elemzési segédleteket
 • a 12. évfolyamos tankönyv végén érettségire felkészítő kiegészítő anyag található
 • a tankönyv szerves része a szöveg- és feladatgyűjtemény, mely elsősorban a szövegértést gyakoroltatja, a klasszikus művekhez a lehető legtöbb esetben kapcsolódik „párbeszédszöveg” a 20. század második felének - elsősorban magyar - irodalmából vagy a kortárs magyar irodalomból
  • történelem tankönyvaz alapkoncepció:
 • a tankönyv kevésbé szerkezetében, inkább tartalmában és témakezelésében, valamint a tanári kézikönyv alkalmazása által módszertanában hoz megújulást
 • a történeti alapú megközelítéstől elmozdul a jelenségalapú megközelítés felé
 • az általános jelenségek bemutatása elsősorban magyar példákon történik
 • a keresztény értékrend szemszögéből is elmagyaráz történelmi összefüggéseket, bővebben jelenít meg vallás- és egyháztörténeti témákat, ugyanakkor nem hiányoznak belőle a történelmi múlttal való őszinte szembenézések
 • az egyetemes történelmet az első világháborúig inkább tematikusan, a legfontosabb jelenségeket példaként kiragadva tárgyalja
 • fontos a legújabb kutatások eredményeinek beemelése
 ▪ kiegyensúlyozottan
 ▪ a tudományosság messzemenő szem előtt tartásával
 ▪ több oldalú megközelítést alkalmazva
 • az érettségire való felkészítése
 a fejezetek felépítése:• fejezetek egy bevezetőt, általában három leckét és egy összefoglalást tartalmaznak
 • a fejezetek bevezetői elsősorban kedvcsinálók, és segítik a megtanulandók rendszerezését is: az itt helyet kapott idővonalakon szerepel az adott fejezet összes elvárt évszáma
 • a fejezetek összefoglaló részeiben a feladatok mellett, az egyéb lexikai ismeretek (fogalmak és történelmi személyek bemutatását, topográfiai tudnivalók) is összefoglalásra kerülnek egy adattárban
 • a leckék felépítése egységes:
 ▪ négy oldal a szorosan véve megtanulandó törzsanyag benne a vastaggal szedett kiemelt tudnivalókkal, a törzsanyag feldolgozását a lap szélén források és feladatok segítik
 ▪ mindezt egyoldalas forráselemzés követi, amely akár egy teljes tanórát is kitölthet
 ▪ végül a leckék záróoldalán, az úgynevezett színes rovatokban (például: Múlt, jelen, jövő; Történész szemmel; Máig tisztázatlan) érdekességek, izgalmas és elgondolkodtató – nem megtanulandó – kiegészítő anyagok találhatók
 • rövid összegzés zárja a leckét
 • a tankönyvben található infografikák, térképek, táblázatok a könnyebb megértést és rendszerezést segítik
 • a 12. évfolyamos tankönyv végén érettségire felkészítő kiegészítő anyag található
  • magyar nyelv tankönyvaz alapkoncepció:
 • nagyszámú példa, gyakorlat beemelése, a nyelv, mint identitásmeghatározó elem, mint élő szövet közel hozása a tanulókhoz
 • nagyszámú infografika megjelenése a kapcsolódások, összefüggések megértésének segítésére
 • a megértés és feldolgozás könnyítését szolgálja, hogy az egyes alcímek minden esetben kérdésként jelölik meg a témát, így, ha a könyv használója érvényesnek fogja találni ezeket a kérdéseket, akkor valóban érdekelni fogják az arra adott válaszok is, vagyis magának a tananyagnak az elemei
 • a keresztény tartalom, elsősorban irodalmi szövegként, ott jelenik meg forrásként, ahol annak a fejezet témája ezt lehetővé teszi
 a fejezetek felépítése:• a leckékben az ismeretközlő szövegek mellett számtalan feladat található
 ▪ a főszövegben látható apró számok mindenkor megmutatják, melyik szakasz tanulságát, melyik feladatok révén lehet elmélyíteni
 ▪ a feladatok a párban/csoportban való együttműködésre épülnek
 • a leckék végén többféle modul található
  9-10. évfolyamon▪ Biblia és kommunikáció, amelynek segítségével a Szentírás metaforikus nyelvének, a különféle fordítások megoldásainak tanulmányozásán keresztül saját nyelvhasználatunkhoz gyűjthetünk tanulságokat
 ▪ a Képes beszéd, amely a napjainkban egyre fontosabb szerepet betöltő vizuális kommunikáció világának jelenségeivel foglalkozik
 11-12. évfolyamon
 ▪ Gondolatok a nyelvről, amely egy-egy további érdekes kérdést vet fel a lecke témájával kapcsolatban irodalmi és tudományos szövegek segítségével
 • minden leckéhez kapcsolódik egy egész oldalas infografika is, amely alkalmat ad a tanultak ismételt átgondolására, a részletek után a nagy egész együttes átlátására
 • a 12. évfolyamos tankönyv végén érettségire felkészítő kiegészítő anyag található
 2. A fejlesztés időszakaSajnos a munkát nehezítette, illetve teljesen kiszámíthatatlanná tette, hogy a Nat alapvető módosítása és a hozzá tartozó kerettantervek csak 2020 elején jelentek meg, az érettségi vizsgáról szóló rendeletmódosítás pedig még később. Mivel a tananyagfejlesztési munka ekkorra már hosszabb ideje folyt, ezért több alkalommal is át kellett dolgozni a már elkészült tananyagokat, illetve új tananyagtartalmakat kellett kidolgozni.
 2.1 A print alapú tankönyvek
 2018 nyarán
 • három szerkesztőségben, összesen 39 fő részvételével indul el a munka:
 • meghatározásra kerülnek
 • a munkamódszerek
 • a feladatelosztások
 • a határidők és az ülések
 • az egyeztetések időpontjai
 ▪ az irodalom és történelem esetében, ahol a kerettantervi előrehaladás lehetővé teszi, az egymásra épülés szempontjainak kialakítására került sor
 ▪ az első tankönyv elkészítésére bővebb határidő került megállapításra, hiszen az egységes hang kialakítása, a munkamódszerek összecsiszolására ekkor történik meg
 ▪ a szerzők megkezdték az írást, és háromhónapos etapok anyagai kerültek főszerkesztői áttekintésre, ősszel megkezdődtek a szerkesztői munkálatok is
 ▪ a szerzői jogi területen elindult a felhasznált anyagok (irodalmi szövegek, fotók stb.)  jogtiszta megszerzése
 2020. február 7.• a tankönyvkoncepció és az elkészült tankönyvrészletek bemutatásra kerülnek a katolikus fenntartású intézmények vezetőinek, fenntartóinak országos értekezlete keretében
 2020. december 16. és 2021. október 6.• az MKPK tananyagfejlesztése keretében elkészülnek az irodalom, a magyar nyelv és a történelem tankönyvek
 ◦ két ütemben,
 ◦ elkészültük sorrendjében kerültek benyújtásra a miniszteri felhívásra: 2020 decemberében és 2021 őszén
 • mindkét eljárás alkalmával
 ◦ a tankönyvek a miniszteri felhívásra történő benyújtás után szakértőhöz kerültek, akinek szakmai véleménye alapján szakmai egyeztetés kezdődött meg, javítások, kiegészítések történtek meg
 ◦ a szakértők által miniszteri elfogadásra javasolt, majd a miniszteri támogatást megszerző tankönyveket a Kiadó (Szent István Társulat) akkreditációs eljárásra nyújtotta be az Oktatási Hivatalba (OH)
 ◦ az akkreditációt valamennyi tankönyv kötelező javítás nélkül kapta meg, az akkreditációs szakértők véleményében apróbb javaslatokkal
 ◦ ezután a Kiadó kérelmet nyújtott be a tankönyvjegyzékre való felkerülésre, amelyet az OH elfogadott
  2021  tavaszán• az MKPK Sajtóirodája szervezésében a szakmai sajtóban, valamint szakmai szervezetek számára bemutatásra kerülnek az első tankönyvek, amelyek igen pozitív szakmai visszajelzéseket kapnak
 2021 tavaszán és őszén, 2022 tavaszán◦ a pedagógusok számára tantárgygondozói szakmai napok keretében kerülnek bemutatásra a tankönyvek és egyéb tananyagtartalmak
  2.2 A digitális tananyagtár 2020 telén• a www.kattan.hu - Digitális Katolikus Tananyagtár elnevezés elfogadása
 • egyeztetés a történelem, irodalom és magyar nyelv szerkesztőségekkel, a koncepció megfogalmazása
 • a tartalomfejlesztés elindítása
 • a digitális felület teljes – felhasználói szempontú – szoftverleírásának elkészítése
 a koncepcióról:• a felhasználók az egyedi oktatási azonosítójukkal tudnak belépni, így valamennyi köznevelésben és szakképzésben dolgozó pedagógus és tanuló is el tudja érni a felületet
 • a vendég funkcióval a katolikus köznevelési és szakképzési intézmények fenntartói, a felületen szereplő okostankönyvek print alapú változatának kiadói jogaival rendelkező kiadók képviselői léphetnek be
 • okostankönyvek formájában kerülnek fel a print tankönyvek
 ▪ történelem, irodalom, magyar nyelv 9-12. évfolyam
 ▪ a római katolikus és görögkatolikus hittan könyvek 1-12. évfolyam
 • a tankönyvekhez tanmenetek, tanári segédanyagok is elérhetőek
 • a pedagógusok
 ▪ szerkeszthető, jegyzetelhető tankönyvet, feladatokat (gyakoroltató, témazáró, érettségire felkészítő), tanári kézikönyvet használhatnak
 ▪ a digitális osztályteremben tudnak csoportokat létrehozni, oktatni
 ▪ jó gyakorlat adatbázisba tölthetnek fel tartalmat, amelyet az MKPK szakmai lektorálás után publikál
 ▪ a tanulók
 • jegyzetelhető tankönyvet, szöveggyűjteményt
 • feladattárat, a releváns évfolyamokon külön érettségire felkészítő feladatokkal kapnak
 • digitális osztályterem felületet használhatnak
 • diákprojekt adatbázisban tudnak dolgozni
 2021 tavaszán• az MKPK dönt arról, hogy római katolikus és görögkatolikus hittankönyvek okostankönyv változatai felkerülnek a felületre
 • az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem kiválasztása a szoftverfejlesztésre és a digitális tananyagtár további informatikai működtetésére (szerverek elhelyezése: EKKE, tükörszerver: PPKE)
 
 2021. május
 • a történelem, irodalom és magyar nyelv szerkesztőségek felállítása összesen 23 fővel
 • a szerkesztőségi munka menetének, a határidőknek a meghatározása
 
 2021. június
 • párhuzamos fejlesztés
 • a szoftverfejlesztés (EKKE)
 • az elkészült modulokban a tartalom felvitelének megkezdése
 • a tartalomfejlesztés folytatása
 2021 nyara• a hittan szerkesztőségek felállítása összesen 45 fővel
 • a szerkesztőségi munka menetének, a határidőknek a meghatározása
 2021. szeptember• az irodalom és történelem 9-10. évfolyamos okostankönyvek elindítása
 • a hittan tananyagtartalmak felvitelének megkezdése
 2021/2022 tanév során• a szoftverfunkciók és szakmai tartalmak folyamatos bővülése
 2022. június• az irodalom, magyar nyelv, történelem 9-11. évfolyam tananyag és kiegészítő tartalmak elérhetővé tétele
 2022. szeptember• a hittan 1-12. évfolyam tananyag és kiegészítő tartalmak publikálása
 2022 őszén• tartalomfejlesztés folytatása – elsősorban érettségi tartalmak és feladatok bővítése
 • a diákprojekt felület és digitális osztályterem lehetőségeinek bemutatása a katolikus iskolák pedagógusai számára (5 órás kontakt és 3 órás online programok keretében)
 2022 telén• az irodalom, magyar nyelv, történelem 12. évfolyam tananyag és kiegészítő tartalmak elérhetővé tétele
 3. Az eredmény 3.1 print tankönyvek 2022. március 25.• akkreditált, tankönyvjegyzéken szereplő papír alapú tankönyvek és irodalom szöveg- és feladatgyűjtemény a gimnázium, szakgimnázium, technikum számára
 • történelem 9-11. évfolyam
 • irodalom 9-11. évfolyam
 • magyar nyelv 9-11. évfolyam
 • akkreditált, a Nat felmenő rendszere alapján 2023 februárjában tankönyvjegyzékre kerülő tankönyvek és irodalom szöveg- és feladatgyűjtemény a gimnázium, szakgimnázium, technikum számára
 • történelem, 12. évfolyam
 • irodalom 12. évfolyam
 • magyar nyelv 12. évfolyam
 3.2 digitális tananyagtár 2021. szeptember 1.• digitális felület pilot jelleggel, folyamatos fejlesztés alatt állva elindult
 • a print alapú közismereti tankönyvek használói a tankönyvek okostankönyv változatához, feladatbankhoz és tanmenethez már hozzáférnek
 2022. szeptember 1.• a digitális tananyagtár felületen elérhető
 ◦ az irodalom, történelem, magyar nyelv 9-11. évfolyamos okostankönyvek
 ◦ a római katolikus és görögkatolikus hittan 1-12. évfolyamos okostankönyvek
 ◦ önálló feladatbank
 ◦ tanulást támogató kollaborációs felület: digitális osztályterem, diákprojekt adatbázis.
 2022. november◦ az irodalom, történelem, magyar nyelv 12. évfolyamos okostankönyvek és kiegészítő anyagaik is elérhetőek
 2021. szeptembertől◦ elindult a hittankönyvek digitalizálása, új feladatok, segédanyagok készítése az általános iskola 1-8 osztálya számára
 ◦ középiskolai hittankönyv digitalizálása
 A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia a pályázat keretében a középiskolák 9-12 évfolyama számára magyar irodalom, magyar nyelv és történelem tantárgyakból tankönyvet, ehhez tartozó digitális tananyagot fejlesztett. A mai felgyorsult világban különösen is nagy szükség van az oktatásban olyan tankönyvekre, tananyagokra, papír és digitális formában is, amelyek nemcsak a tárgyi tudás megszerzését tartják szem előtt, hanem gondolkodásra ösztönöznek, szélesítik a látókört. 
 A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia által fejlesztett tankönyvek – sokak szerint – újszerű látásmódot, a tárgyi tudás megszerzése mellett sokszínűvé, érdekessé teszi a tanulást. A digitális felületen zárt rendszerben elérhető tananyagok segítik mind a tanulók, mind pedig a pedagógusok munkáját. A jó gyakorlatok alatt pedig a digitális felületet használó pedagógusoknak szolgál a felület hasznos információkkal.
 A magyar irodalom, magyar nyelv és a történelem tantárgyak mellett a pályázat lehetőséget nyitott a hittankönyveink egy részének digitalizálására is. A tankönyveink sikerét az mutatja legjobban, hogy az általunk fejlesztett tankönyvekből az elmúlt év rendelési adatait figyelembe véve nemcsak a katolikus és más felekezeti egyházi iskolák rendeltek, hanem nagyszámban az állami iskolák is. Az általunk fejlesztett tankönyvek sikerén felbuzdulva szívesen folytatnánk a tananyagfejlesztést, más tantárgyakkal egy következő pályázat keretében amennyiben erre lehetőséget kapunk. Reményemet szeretném kifejezni abban, hogy a későbbiekben is folytatni tudjuk ezt az elkezdett munkát egy másik pályázat keretében. Elszámolás benyújtva a támogató felé: 2023. február 27.
   |